Sprijinirea si integrarea in viata scolara a copiilor cu dizabilit

elena2

Ignorati sau chiar respinsi de societate, copiii cu dizabilitati isi pierd, incet-incet, dreptul la o viata normala. E drept ca autoritatile fac pasi marunti, dar mai sunt multe lucruri de rezolvat. in toata tara, aproape 6 mii de copii cu dizabilitati invata la o scoala normala, dupa o programa adaptata.

Abandonate de societate, persoanele cu dizabilitati vor trebuie sa astepte aparitia si dezvoltarea statului modern pentru a mai preocupa pe cineva. Experienta revolutionara franceza a scornit ideea potrivit careia ocrotirea sociala ar trebui sa nu mai fie o pomana sau o activitate filantropica, ci o datorie a statului iar din acel moment a inceput plasarea lor in aziluri semi-carcerale. Epoci diferite, aceeasi atitudine, aceleasi prejudecati: imaginea persoanei cu handicap este permanent dominata de neputinta, de absenta puterii economice, profesionale, sociale, civice.

In realitate, persoanele cu handicap mai presus de toate sunt Oameni ca noi toti iar multi dintre ei chiar au dovedit abilitati iesite din comun chiar pentru persoanele valide.Ce persoana  valida  si-ar permite vreodata sa-l numeasca  handicapat  pe Stephen Hawking (n. 1942), unul dintre cei mai mari astro-fizicieni ai lumii, comparat adesea cu genii ca Isaac Newton sau Albert Einstein? Faptul ca sufera de scleroza amiotrofica laterala se pare ca nu l-a impiedicat pe Stephen Hawking sa studieze la Oxford si Cambridge, sa dezvolte o spectaculoasa teorie asupra universului (T.O.E.   The Theory of Everything), sa publice o carte (A Brief History of Time) tradusa in 33 de limbi si vanduta in 9 milioane de exemplare si sa obtina titlul de Lucasian Professor of Mathematics, titlu pe care l-a mai obtinut doar Isaac Newton.
(Copyright: Textul de mai sus reprezinta un extras din “Referat Sprijinirea si integrarea in viata scolara a copiilor cu dizabilitati”)

Autor: Ofera Sansa Viitorului